• _slide1.png
  • _slide2.png
  • _slide3.png
  • _slide4.png
  • _slide5.png
  • _slide6.png
  • _slide7.png
  • _slide9.png

Napjainkig már kísérletek sorozata bizonyította, hogy betegségeink nagy részének oka a szervezetben fellépő anyagcserezavar. A megzavart és elfajult anyagcsere oka a helytelen táplálkozás, fizikai és érzelmi feszültségek, stressz, ülő életmód.

Egészségünk alapja a magunkhoz vett táplálék.

Az optimális táplálkozás első és legfontosabb alapelve, hogy természetes ételeket együnk. Ez alatt az ember környezetében, természetes körülmények között termő, vegyszermentes, natúr  állapotában fogyasztott élelmet kell értenünk.   

A második szabály, hogy élelmiszereink teljes értékűek, komplettek, finomítás mentesek legyenek. A teljes kiőrlésű liszt, a barnarizs, a krumpli teljes értékűek, szemben a fehér liszttel, a fehér rizzsel, a krumpli pehellyel, melyek nem teljes értékű élelmiszerek, hanem finomított, koncentrált termékek. Fontos tápértékeiket elveszítették, ezáltal igazi értékeiktől megfosztottak, élettelenek, ásványi anyagban szegények, így a belőle készült kenyér, sütemény, tészta úgyszintén.

Az átállás a fehérlisztről a teljes kiőrlésű liszt használatára első nekifutásra talán kissé nehéznek tűnhet, lépésről lépésre azonban megvalósítható.

A teljes értékű ételek azok az egyszerű ételek, amelyek még mindazokat a tápértékeket tartalmazzák, amit a természet beletett, minden vitamint, ásványt és enzimet.

Harmadik szabály, hogy ételünk élő táplálék, és a lehető legfrissebb legyen. A főzés az enzimeket teljesen elpusztítja, az ásványi anyagok a főzővízbe kioldódnak, sok vitamin elbomlik. Lehetőleg sok nyers ételt fogyasszunk, vagy főzés helyett inkább pároljunk. Ha főzzük, úgy a főzővizet is használjuk fel, tehát inkább levest fogyasszunk, ne öntsük ki a hasznos kioldódott anyagokat.

Nagyon fontos a kiegyensúlyozott étrend, ami nyers gyümölcsökből, zöldségfélékből, dióból, magvakból, teljes gabonafélékből, és kevés tejtermékből áll.

Mindig csak mértékkel együnk, a jóllakás előtt kicsivel hagyjuk abba az étkezést. A tényleges szükségleten felüli táplálék méregként hat a szervezetben, megzavarja az emésztést, bélrenyheséget, gázképződést, tökéletlen asszimilációt és egyéb anyagcserezavarokat okoz.

Az alapos rágás is komoly jelentősséggel bír, ugyanis a szénhidrát-emésztésének már a szájban el kell kezdődnie.     

Az ásványianyag-hiányos táplálkozásra a szervezet kétféleképpen reagál. Vagy a normális mennyiségű táplálékot feldolgozva ásványianyag-hiányos állapotba kerül – ami később anyagcsere zavarokat okoz – vagy igyekszik többszörös mennyiségű táplálékot „kikövetelni”, amiből az ásványi anyag mennyiség igényét ki tudja elégíteni. Így azonban többszörös mennyiségű fölösleges anyaggal kell megbirkóznia, ami elhízáshoz vezet.

Ha normalizáljuk étrendünket, a fogyás automatikusan elindul.

A reformkonyha elveinek következetes alkalmazása csökkenti a magas vérnyomást, megszüntetheti a nagy fájdalmakkal járó reumát, tisztítja a visszereket, szépen gyógyítja a krónikus sebeket.

És ne feledjük azt az örökérvényű igazságot sem, mely szerint ép testben az ép lélek…